Kennedies vinner Habit Fashion Awards och blir Årets Modebutik 2020. Klädeskedjan är sedan 2017 kund hos oss på CleverApps. Med tanke på de roliga nyheterna har vi tagit ett snack med VD:n Peter Holmqvist – spindeln i nätet.
Den svenska kedjan Kennedies består av fyra butiker och prisades nyligen i Habit Fashion Awards. De kan nu titulera sig som Årets Modebutik 2020. Kedjan drivs av Peter Holmqvist och Christian Pennerborn och startades för snart 12 år sedan.
Butikerna har fokus på denim och streetwear. Här kan du hitta allt från sneakers och västar till lite mer dressed-up street. Trots att den främsta målgruppen är killar mellan 15-30 år tror Peter att det finns något för alla.
– I butikerna finns en härlig blandning och smaken är som baken. Det är betraktaren som bestämmer om vi har något för dem, och jeans har ingen åldersgräns.
När Habit Fashion Award gick ut med att Kennedies hade vunnit Årets Modebutik, förstod Peter inte hur fin utmärkelsen faktiskt var.
– Jag visste vad det var men trodde inte det var en så stor grej. Men nu hör folk av sig, och sådana jag inte träffat innan gratulerar mig. Det är jätteroligt att det nått ut till så många och jag är såklart stolt.
Det är över tre år sedan Kennedies skaffade vårt retail managementsystem. En bidragande faktor till att de valde just vårt system var på grund av en ömsesidig förståelse. Peter påpekar att CA förstår butikägarnas situation – hur det är att driva butiker och vad som är viktigt för att driva handel i stort.
– Det är så härligt att fokus alltid ligger på att sälja i butik, och inte bara på att försöka få någon att köpa ett affärssystem.
Den personliga relationen och den kontinuerliga utvecklingen har också varit en bidragande faktor. Med utveckling kommer såklart ups and downs men Peter är nöjd med sitt val. Det är roligt att få vara med på den här resan, vi vet att vi valt rätt och CA är grymt för oss som jobbar inom detaljhandeln.